Κοπή πίτας 2018


__________________________________________________________

 

  Κοπή της Πρωτοχρονιάτικης Πίτας 

        3 Φεβρουαρίου 2018 

στην κοσμική ταβέρνα  «ΟΙ ΓΕΥΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΙΟΓΕΝΗ» 

 

ΟΜΙΛΙΑ ΠΡΟΕΔΡΟΥ GEAR CLUB
ΚΟΠΗ ΠΙΤΑΣ 3/2/2018

Κυρίες και Κύριοι,
Αγαπητοί Συνάδελφοι & Φίλοι

Θέλω να σας ευχαριστήσω για τη συμμετοχή σας στην κοπή της Πρωτοχρονιάτικης Πίτας μας, και να σας ευχηθώ, προσωπικά και εκ μέρους των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου, να έχετε ένα ευτυχισμένο και δημιουργικό νέο έτος, με υγεία, οικογενειακή και επαγγελματική ευημερία.

Μας τιμούν με την παρουσία τους και τους ευχαριστούμε
Κος Μανώλης Μπαλλής , Πρόεδρος της Λέσχης Αρχιμηχανικών

Επίσης τους ευγενείς χορηγούς μας για τις συνεχείς προσφορές τους και την υποστήριξη στην Λέσχη μας, τους κυρίους

Κο Κώστας Παρασκευόπουλο ΤURBOMARE
Ko Νικόλα Χριστοδουλόπουλο – TRADEFORCE – FURTHER STAR INTERNATIONAL
Κο Γκούσκο, COOL DYNAMIC
Κο Μπαλή TURBONAVE
Κο Κρητικόπουλο UNISTORM – VISWA LAB
Κο Βρανόπουλο MARINE PLUS
WILHELMSEN

Επίσης θέλω να ευχαριστήσω τους δωροθέτες μας

HELLENIC SEA WAYS
TECHNAVA
ELTRAK

Τελειώνοντας θα ήθελα ευχαριστήσω:
– Όλα τα ενεργά μέλη του Συλλόγου μας που μας βοηθούν ηθικά και οικονομικά την λέσχη μας.
– Όλους εσάς που είσαστε εδώ σήμερα στην κεντρική εκδήλωση του Συλλόγου μας
– Όλους όσους προσέφεραν χρήματα και δώρα
– Όλους τους προέδρους και τα μέλη των προηγούμενων Διοικητικών Συμβουλίων του Συλλόγου μας
– Τον Κύριο Παλαιοκρασά Ιωάννη, ενεργό μέλος – διατελέσας Γενικός Γραμματέας στο απερχόμενο Διοικητικό
Συμβούλιο και ευγενής δημιουργός του Site “www.gearclub.gr”
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ  όλους τους συνεργάτες μου στο Δ.Σ. του Συλλόγου μας.

ΑΓΡΙΟΜΑΛΛΟΣ ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΠΑΠΠΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ A’
ΑΝΔΡΕΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΑΜΙΑΣ
ΞΑΝΘΟΥΛΕΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ A’
ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ ΜΑΚΗΣ ΛΕΣΧΙΑΡΧΗΣ
ΜΥΛΩΝΑΣ ΚΩΣΤΑΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Β’
ΞΥΔΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ Β’
Με εκτίμηση ο Πρόεδρος Δ.Σ. του GEAR CLUB
Αγριόμαλλος Μιλτιάδης
MSc Mechanical- Marine Engineer
Τιμής ένεκεν, απονεμήθηκαν αναμνηστικά διπλώματα στους διατελέσαντες προέδρους της λέσχης μας και στους ευγενείς χορηγούς μας και δωροθέτες.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η χρονιά που έφυγε αποτελεί ορόσημο για την ελληνική οικονομία, αλλά και για την ελληνική κοινωνία.

Ο ελληνικός στόλος έχει στρατηγικό ρόλο στη μεταφορά του εμπορίου και της ενέργειας παγκοσμίως και στην ΕΕ, η οποία εξαρτάται από τη ναυτιλία για τη μεταφορά του 75% του διεθνούς της εμπορίου.
Η ναυτιλία μας συνεισφέρει σταθερά στην ελληνική οικονομία με ποικίλους τρόπους, προβάλλοντας ταυτόχρονα το προφίλ της χώρας διεθνώς.
Πρώτη δύναμη στα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου αλλά και τρίτη πλέον στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι η ελληνόκτητη ναυτιλία, σύμφωνα με την έκθεση The Review of Maritime Transport 2017 της UNCTAD. Παράλληλα, παραμένει πρώτη, και με διευρυμένη διαφορά, στη συνολική παγκόσμια κατάταξη με βάση τη μεταφορική δυναμικότητα

Παρ’ όλες τις αρνητικές εξελίξεις, η ναυτιλία παραμένει ένας από τους δύο πυλώνες της ελληνικής οικονομίας, καθώς επί δεκαετίες συνεισφέρει σταθερά στην ελληνική οικονομία με ποικίλους τρόπους, προβάλλοντας ταυτόχρονα το προφίλ της χώρας διεθνώς. Οι εισροές από τη ναυτιλία στο ισοζύγιο πληρωμών ανέρχονται περίπου στα 136 δισεκατομμύρια ευρώ για τα έτη 2007-2016. Δηλαδή, 16% περισσότερο από τον άλλο σημαντικό οικονομικό τομέα, τον τουρισμό, ο οποίος συνεισέφερε περίπου 117 δισεκατομμύρια ευρώ κατά την ίδια δεκαετία. Η ναυτιλιακή βιομηχανία απασχολεί περίπου 200.000 άτομα5, ενώ η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) έχει επανειλημμένα υπογραμμίσει τη δυνατότητα της βιομηχανίας να προσφέρει επιπλέον ευκαιρίες απασχόλησης στους Έλληνες για μια σταδιοδρομία στη θάλασσα μέσα σε ένα διεθνώς ανταγωνιστικό πλαίσιο.

Η ελληνική ναυτιλία έδειξε για μία ακόμη φορά σθένος διατηρώντας την ηγετική της θέση σε διεθνές επίπεδο .
Ο στόλος ανέρχεται σε 4.585 πλοία (πλοία άνω των 1.000 gt), χωρητικότητας 342,75 εκατομμυρίων τόνων deadweight (dwt) – αύξηση περίπου 0,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος – που αντιπροσωπεύει το 19,19% του παγκόσμιου στόλου σε dwt και το 48,29% του στόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ)6 (Figure 3).
Το 2016 η ελληνική σημαία αριθμούσε 759 πλοία (άνω των 1.000 gt) χωρητικότητας 42,38 εκατομμυρίων gt7. Η ελληνική σημαία κατέχει την έβδομη θέση διεθνώς (Figure 4) και τη δεύτερη στην ΕΕ (σε dwt) (Figure 5).
Ειδικότερα, ο ελληνόκτητος στόλος ελέγχει το 27,76% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων, το 21,53% του παγκόσμιου στόλου φορτηγών πλοίων ξηρών χύδην φορτίων και το 15,94% του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς χημικών και παράγωγων προϊόντων πετρελαίου (Figure 6).

Υπό το πρίσμα των ανωτέρω, η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα, η οποία αποτελείται κυρίως από μικρές και μεσαίες ιδιωτικές εταιρείες και ενσαρκώνει το αληθινό πνεύμα της επιχειρηματικότητας, υποστηρίζει σθεναρά την ύπαρξη ελεύθερου εμπορίου και ελεύθερης πρόσβασης στις αγορές και ενός αποτελεσματικού διεθνούς καθεστώτος για μία ζωτικής σημασίας διεθνή βιομηχανία, όπως η ναυτιλία. Αντιπροσωπεύοντας τον μεγαλύτερο διεθνή εμπορικό, “cross-trading” στόλο στον κόσμο, ο ελληνόκτητος στόλος έχει στρατηγικό ρόλο στη μεταφορά του εμπορίου και της ενέργειας παγκοσμίως και στην ΕΕ, η οποία εξαρτάται από τη ναυτιλία για τη μεταφορά του 75% του διεθνούς της εμπορίου12 και της οποίας αποτελεί αναπόσπαστο μέρος.

Η έκθεση του φορέα των Ηνωμένων Εθνών, όμως, αποκαλύπτει επίσης πως μεταξύ των λιμανιών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων που παρακολουθεί διεθνώς ο Πειραιάς εμφανίζει τους μεγαλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης (14,1%, σύμφωνα με την UNCTAD) και κατατάσσεται πλέον στην 36η θέση παγκοσμίως και στην τρίτη θέση μεταξύ των λιμανιών της Μεσογείου και στην 7η μεταξύ όλων των ευρωπαϊκών λιμένων.
Στην έκθεση της UNCTAD επισημαίνεται, μάλιστα, πως «οι απεργίες στον Πειραιά μοιάζουν να έχουν σταματήσει μετά την ιδιωτικοποίησή του» και ότι η αύξηση των διακινηθέντων όγκων αποδίδεται στην παρουσία της COSCO -China Ocean Shipping (Group) Company. Ο αντίκτυπος της αυξανόμενης προτίμησης των μεταφορέων φαίνεται να επηρεάζει τους λιμένες μεταφόρτωσης της Μεσογείου και του Βορρά στην Ευρώπη, με το συνολικό φορτίο να παραμένει σχετικά σταθερό, αλλά τα μερίδια να ενισχύονται στον Νότο εις βάρος του Βορρά.
Επιστρέφοντας στον παγκόσμιο στόλο, στο Review of Maritime Transport επισημαίνεται πως οι πέντε κορυφαίοι εθνικοί πλοιοκτήτες όσον αφορά τη μεταφορά φορτίου (dwt) είναι κατά σειράν η Ελλάδα, η Ιαπωνία, η Κίνα, η Γερμανία και η Σιγκαπούρη: μαζί, αυτές οι πέντε χώρες διαθέτουν μερίδιο 49,5% σε όρους χωρητικότητας dwt επί του παγκόσμιου στόλου.
Η Ελλάδα εξακολουθεί να είναι η μεγαλύτερη ναυτιλιακή χώρα όσον αφορά τη χωρητικότητα (309 εκατ. τόνοι dwt). Επίσης, έχει το μεγαλύτερο μερίδιο των πετρελαιοφόρων, ενώ η Κίνα έχει το μεγαλύτερο μερίδιο των πλοίων γενικού φορτίου και η Γερμανία εμπορευματοκιβώτιων. ΗΠΑ και Νορβηγία έχουν σχετικά μεγάλα μερίδια στα πλοία και τα ναυπηγήματα υποστήριξης της υπεράκτιας βιομηχανίας υδρογονανθράκων.